stegring

I förgår så red jag och Emma ut. Jag hade Manny och Emma Goldie.

Vi gjorde iordning de och red iväg. Efter en stund så började Manny tramsa han vände och ville hem. Så jag vände honom åt hållet vi skulle och tryckte igång honom. Han gick lite och vände fick höll på så ca 5 gånger. Han var till och med på vägg att rusa in i en hage.

Till slut så visste jag hur jag skulle göra när han ville vända. Så fort jag kände att han ville svänga så svänga jag åt motsatta hållet och piskade till honom. Det funkade men till slut så sa han emot och ställde så på bakbenen två gånger inte högt men ca 30 cm.

Vi trodde mest att det var på grund av hästarna som var vid hagen bredvid. Jag försökte en stund till sedan satt jag av och gick med de en bit ifrån hästarna och satte upp igen. Kom fram i trav på än gång med samma visa.

Han var på väg att stegra igen men det gjorde han inte. Vi red hem med de och släppte ut de i hagen. Så som Manny är så rullar han sig och jag går fram till honom han stannar upp liggandes jag och Emma sitter och kelar med honom en stund innan han rullar sig lite till och reser sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: