Skolan..

Hej har inte hunit skriva detta.Men jag klrade hela skolan :D kommer göra en video där jag berättar mer om skolan och schemat :D videon borde komma om ungefär 10 min.

Bean

Vet inte om jag har sagt det men Bean är hos sin ägare.De lämnade han.Och de provade den pensionerade hästen Sandy.Men hon sparkade vilt och rullade sig med sadel.Så de ska lämna henne.Och de vet inte om de ska ha nån mer häst över vintern.Så vet inte hur det blir där.Tror inte det blir nått.Men ska kanske bli någon annanstans.Men det är en hemlighet så länge hur det blir där mm.
Ses ska öva på mitt spanska förhör tills fredag :D
 
 

Träffa/se...

Robin Stjernberg!
Japp vid 2 så ska jag iväg med mamma och henneskompis som jobbar på volvo.De som jobbar på volvo får ta med nån liksom.Men ja.Jag ska få se han:D så himla nervös hoppas på en autograf.
 

Bani ! ♥

För nån vecka sen så ville jag mysa med min kanin.Men ute så spö regnade men jag sprang ut och hämtade han.När han var inne så frös han så jag la en filt om han.Han njöt av det.
 

Hata/inte gilla!

Nu är jag så himla sur att jag måste få skriva detta.Har länge velat ta upp detta ämne om att hata eller inte gilla.
 
Folk säger ofta att man kan inte hata sin familj,vänner,djur mm.Men ju faktum är att man kan det.Man kanske verkligen gör det.Men i så fall så måste de har gjort nått stort för att man ska hata de.Det kanske händer en del personer.Ofta säger man så men menar inte det till en början.
 
Man kan absolut inte gilla nån.Det kan alla.Te,x ''jag gillar inte det där äpplet'' att inte gilla är mer troligt än att hata.Det händer ofta att man inte gillar nån.Det har säkert hänt alla där ute i världen.

Nytt pc-spel påväg !

Har beställt ett nytt pc-spel :D så himla taggad på att spela :D här kommer bilder på det från internet.
Hihi :D det borde komma nästa vecka typ onsdag :D

I skola

När ni läser detta så är jag i skolan ! Jag kommer nog hem vid 15.Kommer berätta mer när jag kommer hem ;)

Sova!

Nu ska jag bara kolla lite på Animal planet och sen sova ! God natt !

Ronnyby badet!

För ett tag sen så var jag på Ronneby badet.Det var jätte kul! Badade jätte mycket men föst så parkerade vi vid parken en jätte fin lixsom trädgårdspark.Här kommer bilder från den.Har inget från badet.
 

För länge sen..

Så fick jag följa med Emma,Emma's mamma,Emma's lillasyter och hennes lillasysters kompis och spela tennis ! Jag var bäst! :D haha
Emma's mamma's jobbar kompis hade frågat om de ville spela så de sa ja.Sen så bjöd hon på glass och sen fick vi träffa hennes katt.Här kommer bilder på den: OBS det var svårt att få bilder för att den rörde sig hela tiden.
 

Skola :O aaaa SPRING!

Haha nej skojar eller inte på sätt och viss.Imorgon börjar jag skolan :/ Pirrigt.Men det ska faktiskt bli kul!
Att få träffa kompisar menar då Samantha,Louise och Emma.
Haha det är liksom bara de som är mina kompisar.
Alla andra är liksom taskiga.Tänker inte gå in på detaljer.Men jag vill liksom inte till skolan för då måste man träffa personer som mobbar en och håller på med en.Har liksom blivit mobbad sen 4:an och nu går jag i 6:an imorgon 7:an.
Så det är ju inte kul alls.Men man får hoppas att de ha mognat! För ett tag sen s¨å köpte mamma 3 nya tröjor till mig!! är förälskad i de! Bild kommer lovar.Men har nu bestämt vad jag ska ha imorgon hur håret ska vara med mm.Och jag packade min skolväska för 1 vecka sen haha! Var rätt peppad.Men nu ska jag lyssna på musik ;) ses
 

Dröm köp!

Här kommer lite bilder på mina dröm köp ! Allt finns på Hööks.
En flughuva för hästen i en fin typ blå färg.
Pris 42 kr Rea
 
En fint blått schabrak i en mörkblå nyans.
Pris 62 kr Rea
 
 
 
Ett gulligt rosa schabrak med ett litet häst huvud.
Pris 189 kr
 
En fin svart hjälm.Behöver en eftersom min börjar bli liten... hehe min hjärna växer med kunskap:D haha skojar.
Pris 349 kr
 
En fin svart skyddsväst och väldigt bekväm enligt många personer.
Pris 699 Rea
 

Det var det ;) Håll kol på fler inlägg.
 
 
 
 

Söndag fortsättning.

Sen när vi hade fixat klart hästarna.Så Ställde vi de i sina boxar då.Sen tog vi ut en häst från son box som heter Sandy.Hon en fux D-ponny, vet inte ras.Men hon har de på lån fram nu till söndag.För att de ska känna om de ska köpa henne.Och då ska de lämna Bean och ja hon är den pensionerade hästen jag pratade om innan.Helt plötsligt så ska de kanske ha henne.Och Sanna sa att Sandy är en ny favorit och hon är underbar.Så de ska nog lämna Bean:(
Men Sandy ska man jobba upp med hon hade inte ridits på minst 1 år.Hon ska man ta det lugnt med och trava och skritta.Men här kommer bilder på Bean och Smulan och Sandy.Sandy är den fuxen och hon har exem.
Och lite när Sam rider mm.
 
 

Dålig bloggning....

Hej har nu haft riktigt dålig bloggning förlåt. Har haft fullt upp kommer knappt ihåg nått.

Men i veckan som nyss var så red jag och Samantha på tisdag, torsdag, lördag, söndag. Det gick väll bra fram till söndags... Bena sprang lite på lördagen och torsdagen. Men har inte skadat min än;) Men i Lördags så galopperade jag och Samantha i nästan full galopp. Det var jätte härligt .

I söndags så var det den sämsta ''ridturen'' Vi han bara komma fram 30 m sen började han springa hemma. Jag fick inte stopp på han, hur mycket jag än drog och sa ''brrrrr'' så ville han inte han var på väg att springa in i stallet men som tur va så var Sanna där och stoppade han. Inte ens Sanna kan vända han. Han är riktigt starkt. Sen hände det igen men lyckades stanna sen kom vi fram till en korsningen en där om man svängde vänster så kom han till hagen och om man svänger höger så måste man rida en bit för att komma till skogen.

 Men vi skulle höger och ja då började det. Han vägrade sprang iväg lite fick inte stopp vände han och piskade han på baken. Kommer verkligen inte ihåg allt hur det var men han sprang iväg i galopp och trav.

Sen satte jag av tillslut och då började han igen och rycka och dra så jag var tvungen att släppa. Han stack minst *räknar* 10 gånger när jag satt på och minst *räknar* 7 när jag ''ledde'' han drog och ville los minst 5 gånger så ja... inte allas kul.

Sen så när han var på en åker så skulle vi få tag på han men då smet han så Samantha red och jag gick vi skulle få han att spinga hem.

Det gick inte bra sen så galopperade han först och sen travade en lång bit ifrån oss mott hagen så Samantha fick galoppera ifatt han. Sen ringde jag Sanna så hon red han lite. Hon red fram till en gång in till själva skogen sen så sprang han iväg med henne. Inte ens hon kan svänga. Men hon lyckades till slut.

Sen så red jag och Samantha i skogen. Så himla mysigt. Vi fick bara skritta för att de skulle skos senare. Men vi provar alltid nya vägar mm. Nu tog vi en väg med backar mm. Det var bra för annars finns  bara 1.

 Men ja när vi var vid en låååång rak väg så började spö regna och vi långt ifrån skydd. Och jag hade våra mobiler i fick och jag blev helt blöt igenom Samantha också. Så vi galopperade i nästan full galopp för skydd. Sen stod vi där en stund så de kunde vila medans vi väntade på att det skulle upphöra. Det gjorde det så red hem.

Det gick bra hela väggen hem. När vi var i stallet så hade långa tyglar och vi hade inte fötterna i stigbyglarna och då blev de rädda och liksom studsade åt sidan vi bara ''OMG!!!'' det var nån. Vi visste inte vem. Det visade sig vara Paul på loftet Bena var hel spänd när han stod i stallgången.

Nu pallar jag inte skriva mer... puhh

Skriver mer snart dagen är inte slut ;)

 

Svar på frågorna!

Är du kär just nu?
Hehe vet faktiskt inte själv riktigt gillar en person väldigt mycket men jag
är inte kär längre.Slutade vara kär i han för rätt så länge sen.Sen han nu bara som en god vän.
 
 
I vem isåfall?
Det är en kille från min klass.

Frågestund !!!

Hej dags för frågestund var sugen på det för att min Bff har det haha ;) länk till hennes blogg: http://galenilivet.blogg.se/
 
Ni får fråga vad som helt.Jag svarar på allt och är helt ärlig.

Bean ska stanna ? o.O

Hej smsade Sanna om den nya hästen är hos henne eller om den ska hämtas.Hon svarade med ! och text.Sen skrev jag saker och då sa hon att den andra hästen är inget för de,de ska inte ha den och Mr Bean stannar tillsvidare :D
Blve riktigt glad!!!!! men flickorna hade ljuggit grrrrr
MEN SUPER HAPPY!!!!

Tennis

Sitter ni o bilen med Emma.Vi ska spela tennis.Dka bli jätte kul ;) kommer bilder sen mm.

Bild Bomb!

Hej kommer en liten bild bomb! Titta och njut :D