Galopp

Idag så red jag Goldie och Emma Manny.
Vi skulle prova en annan väg som såg lovande ut och det var den, det var en jätte lång väg som man kunde trava eller galoppera på, i slutet så var det ett hus så man fick vända om men på vägen så fanns det ca 4 vägar man kunde svänga in på så vi ska testa imorgon och se vart vi kommer.
Men vi red till väggen och Emma kom fram i trav och jag kom fram i tölt. Det var riktigt kul. Har aldrig riktigt töltat. Så jag skrattade jätte mycket och höl på att trilla av men jag fortsatte att skratta. Men slutade att skratta efter bara några sekunder. När vi vände så travade vi tillbaka och Emma tog en galopp skänkel på Manny och Manny kom fram i galopp. Goldie får inte galoppera han är för gammal han är ju trots allt 29 år och kan snubbla.
Sedan så ville jag ochså galoppera så vi bytta häst.
Jag kom fram i trav på Manny gjorde halv halter för att han blev lite pigg i traven sedan kom jag fram i galopp. Det var super härligt. Han skötte sig jätte bra ♥ (Min lilla älsklig)
Så jag ställde mig upp i sadeln och ökade på honom.
Hihi gud vad han ville springa super härligt. Han var enkel att få stopp på. Sedan red vi tillbaka.
När vi kom tillbaka så sadlade vi av de och satte oss i hagen på stenar i skuggan. Vi var riktigt varma, det var väldigt varmt ute.
Sedan skölde vi derras ''baljor'' som de har vatten i och tog nytt vatten och cyklade hem.
Imrgon ska Emma ta Arrow och jag Manny.
 
 Goldie
 
 Manny
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: