Challeng

Dag 03- Din bästa ridtur någonsin
Jag har INGEN ANING !
'*Sandra tänker*
 Jag har nog aldrig riktigt haft ett sånt ridpass/ridtur som var den bästa.
Efter ett långt tänkande
(har tänkt på detta hela dagen)
Så kommer jag nu skriva om mitt bästa ridpass blir 2 st då jag inte kan välja,
och min bästa ja utteritt.
Ridpass:
Ett av mina bästa ridpass var på Goldfire på ridskolan.
Bara lite snabbt om honom.
Han är en busig liten Connemara ponny.
Han är väldigt pigg i trav och galopp och blir RIKTIGT pigg i hoppning och när man rider ut. Kan vara typ omöjlig att få stopp på.
Är man för hård eller tänker bort för en sekund så sticker han eller bockar.
 
Men andra gången jag red honom och framåt så var han sten lugn !
Blev riktigt glad då han litade mer på mig och hade förtrående för mig!
Jag blev riktigt glad.
Och nu är han en av mina favorit hästar ♥
Andra gången var på en privat lektion för en hopptränare. Vi fick vara med i hans grupp. Men jag fick Alf
Precis som jag ville.
Och vi skulle som sagt hoppa och vi hoppade en bana på 40 cm,60 cm och 70 cm.
Jag klarde banan galant på Alf. Han saktade av 2 gånger men hoppade felfrit. Har videon på där jag hoppar. Kommer ladda upp den senare. Men jag var så glad och stolt över Alf ♥
 
Uteritt:
Hehe 2 st här ochså har beslut ångest som f*n, förlåt för språket.
Men en uteritt som jag var den bästa var på Snubbi när han inte bockade eller stegrade alls utan
skötte sig helt perfekt. Galopperade fint och lyssnade perfekt.
Annra svar han väldigt bråkig.
 
Den andra perfekta uteritten var på Manny.
Han lyssnade bra och vi travade och galopperade för första gången och han var så lugn jag var inget annat är
överlycklig !!
Goldfire
 
 
 
Alf
 
 
 Snubbi
 
 
 Manny

Kommentarer
Postat av: Anna

Vilka fina hästar!

2014-07-14 @ 00:21:58
URL: http://glimtarilivet.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: