Challeng

Dag 01- När och varför började du rida?
 
Jag började rida någon gång i Augusti 2010.
Jag och Emma hittade Bokeslätts hemsida och började titta på deras hästar och vi pratade mycket om vilka hästar vi skulle vilja rida varför hur vi trodde att de skulle bete sig hur fina de va mm.
Vi fantiserade även om att galoppera och hoppa och sånt som man drömmer om att få lära sig ;)
Och sen tittade vi på priser och beslöt oss för att fråga.
Jag hade en lång diskution om det med mina föräldrar.
Vi pratade om priset/priser, hästar vad som kan hända mm. Vi visste ju att det kunde vara farligt men det var inget som stoppade mig.
 
Till sist så tog vi en lektion på en fredag som skulle hjälpa oss att bestämma om vi ville fortsätta så det gjorde vi.
 
Efter den lektionen så ville vi och vi började i knatte grupp :)
Där gick vi ca 5-7 gånger sen tyckte de att vi var duktiga nog för en trav grupp. I den trav gruppen så gick vi 3-4 lektioner och på den sista där så sa instruktören de orden jag aldrig glömmer
'' Ni är för duktiga ni kan väll flytta upp till galopp gruppen''
Vi blev riktigt glada, vi flyttade upp till en grupp på Lördagar kl 11:00.
 
Där red vi 3 år. Jag lärde mig att galoppera rätt tidigt.Jag fick faktiskt första gången galoppera i trav gruppen.
 
Men i gruppen kl 11:00 på lördagar red jag i 3 år. Sedan efter 3 år så ville de att vi skulle byta till än bättre grupp som var på tisdagar kl 19:00. Och där har vi ridit sen dess.
 
Så det var det :D

Totalt så har jag ridit 3,5 på ridskola, snart 4 på ridskola
Sen har jag ridit ett halvt år på medryttar hästar. Så har ridit i ungefär 4,5 år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: