Del 4

Vildhästen

 

Nova satte av i full galopp mott Oscar och Lisa. Nova stannade en bit ifrån. Oscar tittade på mig, jag klarade inte av det. Jag satte av i fullgalopp tillbaka. Tårarna föll jag kunde inte hålla mig. ’’Varför?!’’ varför jag? Visste inte vad jag skulle göra. Jag hörde honom skrika efter mig, jag vände mig om och såg honom springandes efter mig, han grät ju själv nästan. Men jag ville inte stanna. När jag var framme så sadlade jag snabbt av och fixade iordning henne och lämnade henne i hagen. Jag tog min cykel och cyklade så snabbt att jag fick mjölksyra i benen. Jag cyklade mott stallet för att gråta ut mott Kajsa. När jag kom till stallet så var hon på väg därifrån hon såg mig. Jag var nog helt röd i ansiktet jag kände den sista tåren för nu som rann nerför min  kind. Det var så tyst jag hörde till och med tåren som föl ner på marken. Sedan sprang Kajsa till mig och kramade om mig. Medans hon kramade mig så sa hon tyst.

 

-Vad har hänt?

 

-Oscar…

 

Sa jag med en låg röst.

 

Jag bara stod där kunde inte gråta eller krama henne. Vi gick till hö skullen och satte oss där och pratade. Efter en stund så skrattade vi så mycket att vi inte kunde andas. Jag visste att det var dags att gå hem. Jag sa hej då till Kajsa och kramade om henne. Detta skulle vara sista gången jag ser henne på länge. Nu föll mina tårar då jag var på väg hem. Jag såg henne försvinna in i ridhuset. Jag gick sakta med min cykel.

 

 

*BOOM*


Kommentarer
Postat av: Lollee

Svar: Inte runt konerna inne i timglaset :D

Svar: Nej på kort sidorna skulle man ha sakta trav och sitta ner i traven.Och när man kom förbi konerna för att rida in till mitten så skulle man öka traven så mycket man kunde.Fråga annars Emma ;)
Sandra

2014-01-15 @ 19:24:32
URL: http://www.galenilivet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: