Del 3

Vildhästen

 

Medans jag sprang mott hästen så såg jag att det var en häst från ridskolan. Jag var tvungen att rädda den. När jag var framme vid vargarna och hästen så slog jag till alla vargar med den tjocka pinnen alla vargarna började gny sedan sprang de iväg. Jag tog av min jacka och och knöt den runt hästens hals sedan började jag gå med den tillbaka till ridskolan. När jag kom tillbaka så kom Ägaren springandes mott mig och kramade om mig och tackade mig tusen gånger för att jag hade hittat hästen. Jag berättade vad som hade hänt och som tur var så var inte hästen skadad så jag kunde andas ut. När jag var på väg hem så märkte jag att klockan redan var 21:07 jag började springa hem då det redan hade börjat mörkna. När jag kom hem så skällde mamma och pappa på mig. Jag orkade inte diskutera med de om vad som hade hänt. När jag kom upp på rummet så stod alla mina saker ner packade i lådor. Bara min säng var vid liv tänkte jag. Jag bytte om till och la mig i min säng. Jag kunde inte somna jag bara låg och stirrade upp i taket. Tankarna flög runt i huvudet ’’Vad ska hända med mig och Oscar?’’  ’’Jag kommer inte ha några vänner’’  ’’Jag kommer vara helt ensam’’

 

Dag 2

Jag vakande av att solen lyste rätt på mina ögon. Jag reste mig sakta upp och gick ner till källaren där mamma alltid jobbade på morgonen.

-Mamma?

 

-Ja?

 

-När ska vi flytta?

 

-Imorgon.

 

Sa mamma med en suck. Eftersom detta var min sista dag här så skulle jag ta vara på den. Jag bestämde mig för att rida min sköthäst en sista gång och ta god tid på mig med henne, jag skulle säga hej då till Oscar och Kajsa. Jag bestämde mig för att först rida Nova (sköthästen). Jag cyklade ner till stallet och tog in Nova från hagen jag ryktade noga igenom henne sedan sadlade jag henne och tränsade henne.

 

Sedan red jag ut i den vackra skogen som redan fått sin vackra löv tillbaka. Jag skrittade en stund sedan började jag trava jag valde att rida strand väggen för jag visste att jag skulle komma till stranden efter en stund så satte jag av i full galopp på vägen när jag var framme så kunde inte jag tro mina ögon det var Ocsar och Lisa. LISA ! Den elakaste tjejen i stan. De höll händer och skrattade han gav till och med henne en puss. Nu kom tårarna. Nova visste att jag var ledsen hon visste vad hon skulle göra. Nova satte av i full galopp mott ---- Oscar och Lisa  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: