Del 2

Vildhästen

 

Alice tänkte efter. Plötsligt kom hon på att hennes mamma hade kollat på ett hus i USA.

 

-USA ….

 

Sa Alice med en låg röst.

 

Oscar tittade på henne med frågeställande ögon han höll på att börja gråta. Nu ville jag också gråta mer. Jag kramade honom. Visste fortfarande inte vad jag skulle säga ska jag säga hej då eller ska jag säga jag älskar dig. Jag kan inte bara stå här. Han slutade krama mig och sa.

 

-Jag hör av mig.

 

Det sa han sedan gav han mig en puss på munnen och gick.

 

Nu ville jag gråta men det gick inte. Jag ville vara stark men det gick inte. Så föll den sista tåren.

 

Jag bestämde mig för att samla mig så jag gick ut för att ta en promenad i skogen. Jag valde att ta varg rundan. Det sägs om man ser en varg här så kommer man ha tur. Jag ville se en varg men såg ingen. Jag gick längre och längre plötsligt så hörde jag något bakom mig jag vände mig om snabbt och såg en häst och vargar. Vargarna försökte attackera hästen. Jag tittade runt omkring mig och sen såg jag en stor pinne jag plockade upp den och sprang mott hästen och vargarna. Medans jag sprang mott hästen så såg jag att

 


Kommentarer
Postat av: Emma M

Bra mer!

Svar: Tack!
Sandra

2014-01-09 @ 19:46:28
URL: http://emmamllerstedt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: