Dålig bloggning

Hej vet har haft dålig bloggning.I måndags förra veckan så började ridskolan.Jag red i lördags.Jag fick min älsklings häst Alf :) Blev jätte glad.På ridlektionen så skrittadevi,travade,galopperade ocg gjorde volter.Alf var jätte duktigt lyckdes göra samlad trav med han :) har alldrig lyckatsgöra det på en annan häst.Här kommer bilder från den lördagen:
 
 
Igår så var det ju lördag och då red vi också :)
Då så fick vi skritta,trava,galoppera.
Och vi gjorde lite övningar.Vi skrittade och medans vi skrittade så fick vi ta ur stygbyglarna sen ta på de sen ta av och komma fram i trav.Det var kul,höll på at trilla av kom jätte mycket åt sidan men kom upp igen.Sen skulle vi ha en tävling vem som trampar ner hällarna bäst.Så istället för ta i tårna så satte man i hällen.Sen så skulle man komma fram i trav haha tappade de på en gång.Så jag åkte ut :D Men jag fick trava utan och då kom jag för mycket och sidan och ramlade avJag skrattade hela tiden.Haha Emma sa att det så roligt ut.Alf han travade iväg sen så märkte han att ingen styrde så  han stannade och sen tog Jonna han.Så jag ska bara ramla av 94 gånger till.Man säger ju att man ska ramla av 100 gånger för att bli en bra ryttare.Sen så fick vi ta en sista galopp jag ville prova att ha hällen i först det fick jag.Sen galopperade jag och jag frågade om jag fick ta ur de så att jag galopperade utan stygbygglar.Det fick jag så jag gjorde det.Det var jätte kul :D kan inte beskriva känslan.Det var första gången blev stolt över mig själv :D Bilder kommer sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: