Dålig bloggning ;/

Hej jag vet dålig bloggning :/ bad... förlåt har inte haft tid och har glömmt bort den helt.Har haft en hel del att göra.Har haft problem med skolan, tänker inte berätta.Och sen så har jag hålt på för fult med hemligheten ;) snart berättar jag den.Sen har jag haft prov.Och massa annat.Men jag kan berätta lite om ridningen nu mm.
 
Vi bytte hästar för 2 lördagar sen.Jag fick min lilla älskling Bella ♥
Hon var lite sur och envis när jag skulle rykta henne.Hon försökte bitas och sparkas... puhh blev faktiskt väldigt rädd.Jag fick råd av en person på stallet.Han sa ''bara fårtsätt så hon inte tror du är rädd vissa att du betsämer''
Jag visste det lixsom men jag blev mer självsäker när nån sa det, haha kontisgt va ;) Men sen så fick jag rida henne.Hon var snäll.Hon var väldigt lugn i skritten.När vi skulle börja trava så lixsom hoppade hon upp i luften och sparkade lite,så jag lugnade ner henne och tog det lugnt när jag skulle trava.Det gick.Sen så skullevi galoppera.Det gick jätte bra !! man behövde bara göra galopp skänkel och så gick hon upp i galopp!! men galoppen var inte världens mjukaste galopp.Den var hård och skummpig.
Nästa lördag så skulle vi rida utt :D jag hade då Bella.Hon var jätte lugn och snäll ♥♥
Vi skritade hela tiden.Det var många backar.. puhh sen så kom vi på gräs då ville alla trava så fick gick upp i trav förutom Bella,Dot och Alf som var bakom mig.Bella fick en kick och började galopper och då började de bakom att också göra det.Fick en jätte snabb reflex oh saktade av henne direkt.Sen så fick vi rida i padocken.Där fick vi trava och galopper.
Så det var mina 2 lördagar.Sitter nu i en tält säng hos bästisen Lousie.Vi har sovit över:) vi kollade på 2 filmer de var jätte bra.Och vi åt popcorn och drack saft och läsk.Vi ska göra oss iordning inför ridningen.Jag kommer ha Bella igen.Vi kanske kommer rida utt igen eller hoppa eller bytá hästar eller ridabarbacka.Har hört allt det så vi får se;)
 
Och jag var i stan igår.Jag och mamam handlade för 2400 kr $
Bilder kommer senare ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: