Ridning +skola

Hej det har väll varit sådär i skolan... läxor.. men inga prov :D men idag så hade jag och emma np prov i engelska. Det var ett muntligt. Vi skulle ha talkshow:) det gick jätte bra :D får nog ett B:) haha nej.. jo kanske:) fick det innan på det np engelska provet. Men idag efter skolan så fick jag, Emma och lollee sträsa hem till mig för att vi skulle rida en prvat lektion .När vi kom fram till stallet så fanns ingen där :/ men vi hittade alla i hagen :D så sen fick vi 5 min på oss... men vi han:D jag valde Alf (min bebis) <3 jag trodde det skulle gå kanon idag men not... Alf så så jäkla seg, och det var Cossan och Clever också lite.. men Alf ??!! asså omg man höl ju på att dö. När vi hade travat första gången och skulle göra volter så slutade han trava. Jag satt och skänklade och skänklade och skänklade och smackade som satan... försökte med spöet.. men sen kom läraren och tog mitt spö jag bara ''hur ska jg klara detta??'' tänkte jag hehe :) det gick inte alls.. jag sat och svetades som en gris på julafton. Sen så fick jag redda på att jag liksom skulle andvända skänklarna mycket längre bak. Det hade jagaldrig lärt mig.. jag hade henne från början.. men jaja ;) man lär sig av sina mistag.Men det gick ändå inte rikrigt.. sen så när deyt var typ en halv timme kavr så fick vi rida i padocken:D hihi kul :D :DDå blev han mycket piggare. Och glömde nämna när vi skulle galoppera så gick det knappt. Sen så började hon komma imot mig och alf och då satte han fart hehe :D men sen lyckade jag. Men det var svårt. Men sen i paddocken så gick det sådär. Han var ju som sagt jäkligt seg idag. Man fick liksom sitta och trycka med skänklarna o galoppa fattningen och sedan andvände och ta tillbaka de och allt.. så himla mycket att göra på en  och samma gång.puhh.. Men till slut så gick det bra:)

 Sen kom jag hem och städade på rummet och satte mig vid datorn. Och jag har också varit ute med min kanin <3 Jag vissar bilder på han snart.

 I Lördags så sov jag över med 2 bff :D Samantha och emma.Vi var i e stuga på *pip pip* Det var så himla mysigt:D vi dopade fötterna sprang på bryggan, åt glass, tittade på son contest,klätrade i träd,hoppade studsmatta och mycket mer :D Vi hade jätte kul.Och hon hade också med sig sina 2 hundar Essie (stora) och Indra (valp) hihi <3 så söta.

 

Detta blev en hel del :D nu kommer bilder på min kanin :D <3

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: