Mobbning

Tänkte ta och sncka lite om mobbning.
Mobbning är något som sker varje vardag,kan vara varja skoldag,morgon,kväll fritid eller någon annanstans eller en annan tid punkt.Tyvärr så tar många livet av sig på grund av att de är mobbade.Och detta tycker jag är hemskt.
På många skolor så bryr sig inte lärarna/läraren. Jag har själv blibit mobbad i 3 år.På min skola så bryde sig ingen lärare de sa alltid någor i denna stil
''De är bara att låsas att det inte finns''
''Låstat att det är luft och ignorera''
''De gör så bara för att de gillar dig''
 
Det går tyvärr inte att låstsa att de inte finns det går inte att ignorera de.Man hör ändå och det är då oftats man vill gråta och springa därifrån.Lärare borde vara mer uppmärksamma.
Om du blir mobbad så säg först och främst till din lärare eller många lärare sedan kan du prova att säga till rektorn och även berätta för din förälrdrar.
Jag har sett 2 filmer som handlar om mobbning jag rekomenderar ER som mobbar folk och även er andra att se dessa.
 
Cyberbully:
Tonårstjejen Taylor Hillridge får en laptop på hennes födelsedag och går med på ett socialt nätverk. Hon börjar känna sig ensam när hennes vänner fryser ut henne och Taylor faller offer för cybermobbning.
 
 
Älska mig:
Alice är en lugn ung flicka. Hon bor med sin mamma och yngre syster. Hennes bästa vän är Josse och de brukade ha kul och bada tillsammans. Men allt förändrades när Josse träffade Sara och Olivia. Alice blev lämnad ensam. Sara, Olivia och deras vänner börjar trakassera och provocera Alice. Det går så långt att hon tänker på att ta sitt eget liv. Men vad händer när någon börjar bry sig om henne?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: