Snubbi = provridning

 

Idag var jag ocg provred hästen Snubbi. Vi tog först in Smulan och Snubbi från hagen. Sedan ryktade vi de. Snubbi var lite försiktig han lät inte mig borsta honom innan han fick inspektera borstarna :) Men han var riktigt snäll att ryckta och ta hovorna. S en så sadlade vi och skulle sen sätta in betet.

 

hmmm.... tänker ni då. Hur gick det.. jo han lyfte upp huvudet så Samantha fick hålla ner det. Sen fick vi in det. Sen så skrittade vi mott skogen. Vi gick in i en skog där det var 2 stockar på marken så hästarna fick hoppa. Han klarade det. Sen tog vi lite trav och lite galopp eftersom han inte är riktigt igångsatt. Och några små hinder till. Sen efter ungefär 1h och 30 min så var vi nästan tillbaka. Vi var tvungna att gå över en väg och då stannde han och tittade åt höger sen vänster :D höll på att dö av sött hett. Så himla gulligt. Sen gick vi typ 2 steg sen stannade han och stirrade på en bil som var parkerad och ville inte gå så jag vill röra till baken lite med spöt. Sen kom vi tillbaka vi svampade av de och gick tillbaka med de till hagen. Sen skulle vi ge de hö och 2 andra hästar hö så det gjorde vi sen så åkte vi hem. Det var en riktigt rolig dag.

 

Sammanfattning om Snubbi.

 

Han är en riktigt snäll och trygg c ponny. Han har inga problem han är en enkel ponny med lite energi i sig. Han har tävlat innan och det har gått bra för han. Han är född 1994 han är en fux. Och är en korsning. Han hare tävlat upp till 90 cm. Nu kommer bilder på han. Jag kommer rida igen imorgon. Men kommer ha utvecklings samtal vid 16.Så direkt efter det sticker jag och Samantha och rider.

Ps jag och Samantha kallar han för gubben.

Har video och bild när jag rider väntar bara på att de ska komma från Samantha :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: