Provred !

Hej idag vid halv sex så fick jag och Samantha provrida för att bli medryttare.Jag ska va mest på Mr Bean.Eftersom han är lite större.När vi kom ditt så visade hon lite och sen gick vi till hagen för att hämta hästarna.Det var en bit.Sen så fick vi leda tillbaka de.När vi var framme så ställde vi de i stallgången och började rykta de.Mr Bean hatar att ta hovarna ha sparkade och viftade med svansen (för att det var flugor) men jag lyckades.Men när jag var vid bakhoven så fick jag hans svans i anisktet.Det gjorde lite ont det var ju kraft i den mm.Sen så fick jag sadla han och tränsa.Han ville inte öppna munnen så jag fick stoppa in fingret i munnen då gappade han och då stoppade jag in de.Mr Bean är tjock.Så det bliv tuft med sadel gjorden.Fick hjälp annars hade jag aldrig klarar det.Sen så gick vi till padocken.Där fick vi sitta upp och fixa sadel gjorden mm.Sen så började vi skritta och efter en stund så gick vi upp i trav.

PS.Mr Bean ville inte vara för långt ifrån Smulan (den andra hästen) annars kunde han galoppera ifat.Han hölla på men jag höl hårt och var ändå på min vakt lydde han inte så blev det en volt och pisken.Han var stark men jag klarade det.Sen fick rida över bomar.Jag skänklade men han stannade precis framför och sen bara ett jätte skutt.Shit blev rätt rädd men klarade mig.Man fick vara på sin vakt om man hade han på avstånd från Smulan.Sen fick vi galoppera.Han rusade det första han gjorde jag var shit snabb fick riktiga reflexer tog tag hårt i tyglarna blev arg men var lugn och stannade han sen blev det pisken.Sen fick jag prova igen då gick det bra men fick hålla i hårt för att han inte skulle galoppera som en vilde.Sen helt plötsligt så började han galopper  lite snabbare och snubblade och då sa det BAM för mig.Jag föll av :( fick jätte ont i rumpan :( men jag satt upp och fick prova några hinder.Han ville inte men jag fick öva mer med han.Sanna var jätte duktigt (Sanna är hon som har hästarna och som kollade när vi red) hon var jätte duktig och lixsom fick en att tänka om.Sen fick jag skritta av.Sen när vi skulle tillbaka så red jag tillbaka utan stigbygglarna det var mysigt.Sen sadlade vi av och.Sen så skulle vi svampa de ;D hehe blöta ner de.De säger Svampa.Det var kul Mr Bean älskar vatten.Sen så red jag dubbelt med dottern som rider Mr Bean.Mr Bean hade kvar tränset men vi tog med grimma.Det var kul.Sen släppte vi ut de och gick HELA väggen tillbaka.Jag var hungrig,trött och hade tränings värk.Men när vi var framme så mättade vi oss på mini päron :D Här är en bild på mini päron:

Så himla goda att det är inte sant.Men sen var det så tyvärr att vi skulle hem;/ men imorgon ska vi vara där kl 09:00.... *pust* ska upp halv åtta..... blää :p
haha här kommer lite mini fakta om de
Mr Bean:Är en maxad B-ponny och en liten c-ponny.
Smula:Är en B-ponny på 118cm i manken.
Här kommer bilder.Tyvärr så är det bara när vi rider dubbelt:
Visst är han sött??!! så hilma gullig <3 hihi
På dena bild hände nått roligt kommer ej ihåg det är därför min ser ut så ;)
 Japp inte många bilder men kommer fler imorgon.
;)ÄR MEDRYTTARE !! YIPPE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: