Hej då Bean !

 

Igår så ringde jag upp Sanna, och frågade om jag kunde rida då. Hon sa ja, så jag och en kompis cyklade upp till henne direkt.

På telefonen så hade hon sagt att han hade galopperat iväg med hennes  dotter och de ska lämna han om han fortsätter. Dottern sa at hon gick först då. Vilket han inte borde.

Men då jag red så sprang han iväg på åkern med mig. Jag trodde inte det var sant. Den snälla underbara hästen sprang rätt över åkern med mig. Men han lyckades inte galoppera bara trava sen skrittade jag tillbaka till väggen för att rida till skogen och direkt då så stack han igen. Ingen  galopp bara trava. Sen var han lugn.

Det blev lite galopp i skogen mm. Sen när vi red tillbaka då började den andra hästen tramsa  vid en åker och då satte han  fart med mig i nästan full galopp.

Jag var lugn satte mig tillbaka och saktade av. Sen så satte jag av för säkerhets skull och tog av tyglarna från halsen, så att jag kunde leda han bättre. När jag hade satt av så smällde jag han med pisken på baken som straff att han inte får göra så då,

Började han halvt stegra och svänga och försökte smitta.

Stark var han som ***... Jag skrek på han och drog i tyglarna för att han skulle lugna sig och det gjorde han.

Vi var nu på väg hem. Jag ledde han men sen gjorde han det igen. Han börja vända sig, dra, stegra och jag var tvungen att släppa han. Det var som att säga farväl. Han sprang iväg i galopp över ''ängen'' det var bara jord men mott gatan med massor av bilar.

När han stannade så gick jag fram mott han, när han såg pisken så backade han och tittade på mig. Så jag la mig ifrån pisken och gick sakta men säkert mott han och sa hela tiden ''lugn'' ''duktig'' ''bra'' stannade 2 m ifrån han sträckte fram handen och smackade. Och då gick han sakta fram till mig. Medans  han sprang så hade han tyglarna bakom benet. S å min kompis  fick komma och ta los det medans jag lugnade han. Sen gick jag själv med han och pratade om och om igen samma saker med han.

Det var vad som hände igår. Men hennes nya kille sa att han hade fått en häst grattis av en vän. Hästen var pansionerad D-ponny. Han sa att han kunde ta ditt den så jag kunde bli medryttare på den. Jag böev jätte glad och tackade han. Han skulle hämta den på måndag eller på onsdag. Så jag ska få bli medryttare på den istället. Är glad och nyfiken på hur den ser ut. Förmodligen brun ;)

Men igår sen när vi hade lämnat de i hagen så kramade jag om Mr Bean. Han la huvudet om min axel som att han kramade mig också. Fick en tåre att falla. Kommer verkligen sakna han. Men det finns inget jag kan göra. Här kommer en bildbomb på han och mig.

 

 

 
 
 
Det var de, kommer verkligen sakna nu. Nu borde han vara på väg hem eller så är han hemma.
Puss Bean ♥ miss you

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: