Dållig bloggning!

Hej sry för dålig bloggning:/ har ej haft tid.Men nu tänker jag berätta om miniridlägret:D
När vi kom ditt så fick vi våra stugor.Sen så delade de utt hästar till alla.Jag fick Joey.Jag var väldigt tveksam till det.Sen så fick man ta ett grimskaft och gå utt i hagen och hämta hästen man skulle rida.Joey hade ingen grimma:/ så jag fick problem,men vi löste det.Det blev problem med att fånga in Clever för nån (clever är ledaren)
Men till slut så gick det;)
Sen så fick vi ju då fixa iordning hästarna.Joey var väldigt tjock så det blev ett problem sen så tramsade han när jag skulle få på tränset.Men jag fick hjälp med det.Sen så gick jag in i ridhuste med han och satt upp.Han var väldigt snäll,lite busig.Men det gick bra.Vi travade,skrittade och såklart galopperade:D Han var jätte duktigt.Sedan så tog jag in honom till stallet och sadlade av och tog av tränset.Sen så gosade jag lite med honom.Sen så fick vi packa hö.Sen när alla hade ridit så fick vi släppa utt hästarna vi hade ridit.Jag fick såklart släppa utt Joey.Han blev jätte glad av att komma utt.Han sprang iväg på en gång.Sen så gick jag och Emma och kollade på när några hoppade.De hoppade JÄTTE högt.En hoppade barbacka :O Jag och Emma bara 'OMG'
Sen så var det lunch.Det var spagetti och köttfärsås.Mums det var jätte gott <3 När alla hade ätit så fick alla fritt i 1 h.Jag och Emma var mest i stugan.Och vi var lite med hästarna som var inne.Sen så var det lekar och fika.Det var jätte kul:D sen så skulle alla gå till stugorna.Man vi sova om man ville.Jag och Emma satt uppe till minst 23:46.
                                                                                     Morgon
På morgon så ringde de i klockan vid 08:00.För då var det frukost.Det fanns juice,flingorn,macka mm.Jag tog en macka med skinka,en skål med flingorn och juice.Sedan var det dags för ridning.Vi fick hämta hästarna igen från hagen.Jag hämtade Joey.Sedan fixakde jag iordning honom:D sen så red vi.Och den sista dagen så fick vi hoppa.Det var jätte kul :D vi fick hoppa en bana med 5 hinder.Joey hoppade shit högt.Ni skulle ha sätt.Efter ett hinder så tappde jag balansen och föll av.Jag flög framför Joey,som tur så backade han.Sen så fårtsatte han att gå medans jag hade fotten i stygbyggeln.Haha jag var glad när jag föll av,vet inte varför.Jag fick inga skaddor.Men jag fick massa sand i byxorna.Jag satt upp på en gång om hoppade om:) Sen så var det slut:)
Idag (den 13 april) så var det ridning på ridskolan.Louise ville byta häst med mig.Jag hade clecer.Så hon fick clever och jag valde JOEY!!!! hihi <3
Så jag red honom.I början så var han lite busig.Men han skärpte sig.Jag galopperade med han.Idag så fick vi hoppa ett x.Jag fick galoppera och trava över de.
Så :D Och så har jag haft 3 nationella prov i No :/ puhh
Nu ska jag slappa ses;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: